Krachttraining

Krachttraining alleen om spierbundels te kweken? Zeker niet! Je spieren trainen zorgt ook voor vetverbranding, meer energie en een goede houding. Je kunt kiezen uit verschillende manieren om je spierkracht te trainen.

krachttraining

Trainen met toestellen
Toestellen zijn behalve gebruiksvriendelijk ook veilig. Op een toestel kunt u het gewicht dat je (u) duwt, draait of trekt gemakkelijk wisselen. Gewoon even de pin een gaatje lager of hoger zetten. Trainen met toestellen is makkelijk te leren. Je (uw) lichaam wordt bovendien door het toestel gestabiliseerd.

Losse gewichten
Naast het trainen met de toestellen is er de mogelijkheid te trainen met losse gewichten. Met losse gewichten kun je een meer natuurlijke, pure beweging maken en een grotere bewegingsuitslag maken. Trainen met losse gewichten is een grotere uitdaging voor het lichaam. Het vereist meer coördinatie en je belast bovendien meer spieren dan alleen de spieren waar een specifieke oefening voor bedoeld is.

Functionele spiertraining
De term functionele spiertraining betekent dat spieren getraind worden op een manier die de activiteiten in het dagelijks leven gemakkelijker, simpeler, veiliger en effectiever maken. De nadruk bij functionele training ligt op oefeningen die in het dagelijks leven voorkomen. Veel experts zijn voorstander van een functionele training. Deze training vergt meer van de algehele conditie, lichaamsbewustzijn en kracht in de kernspieren.

Neem contact op!

fysio+fitness N.O.V.-L.C

 

Kwartelweg 1a
8191 AP
Wapenveld

T: 038 447 99 99
E: info@fysiofitnessnov.nl